vineri, 27 iulie 2012

Campanie Antidrog!


Campanie Antidrog

Astazi m-am hotarat sa ma alatur campaniei "Spune NU drogurilor" demarata de Ministerul Sanatatii. Toata lumea stie cat de periculoase sunt drogurile, totusi numarul consumatorilor din Romania este in crestere si mai ales printre tinerii adolescenti.
Sa te droghezi NU este: "cool", "super", "marfa" si nu te face cu siguranta  "smecher". 
Conform statisticilor in Romania sunt un numar de peste 800 de mii de consumatori tineri, cu varste cuprinse intre 15-24 de ani. Eu cred ca varstele sunt mult mai fragede de 15 ani. 
Tinerii ajung sa se drogheze din cauza anturajului majoritatea. Total stupit este posibil sa-ti semnezi singur testamentul si sa-ti ratezi viata pentru ca vrei sa impresionezi pe X sau Y? Cu siguranta cine va spune sa incercati sa va drogati, sa fumati ierburi chimice, NU va este prieten.
Sunt droguri care distrug de la sistemul nervos pana la septicemie, efectiv iti mananca carnea dupa tine. Vezi drogul Krokodil din Rusia, unde media de viata a consumatorilor acestui drog este de maxim 3 ani. 
Eu am vazut niste imagini cu acest drog si am ramas marcat, suferinta provocata de drog nu poate fi descrisa, dar consumatorii tot vor sa-l consume si in aceste conditii. 
Acum exista un drog in Romania, nu vreau sa-i dau numele pentru ca nu fac reclama la asa mizerii care iti mananca sufletul. 
Efectul acestui drog este amnezia temporara, adica il consumi si nu mai stii ce se intampla cu tine, ce ai facut inainte sa-l consumi. 

Nu pot sa ma gandesc la absolut niciun motiv care sa te faca sa consumi droguri vreodata. Dar pot sa spun ce consecinte sunt daca incepi sa consumi.

Pierzi tot, viata sociala, familie, prieteni, nu o sa mai poti sa lucrezi. Esti marginalizat ca si consumator de toata lumea. Nu te distrugi doar pe tine ii distrugi si pe toti cei care tin la tine. Drogurile sunt deosebit de dependente, poate astazi vrei sa incepi cu un joint si peste putin timp ajungi sa te injectezi Senzatia este de a nu mai putea sa-ti potolesti dorinta de a consuma un drog mai puternic decat cel anterior.

Personal nu m-am drogat niciodata, fumat joint sau mai stiu eu ce mai exista. Chiar daca te droghezi exista oricand posibilitatea sa scapi de droguri. 

Apeleaza la tratament specializat, conteaza doar sa-ti recapeti vointa pe care ti-au luat-o drogurile.

O sa public o marturie a unui fost consumator de droguri:

Alex R. (age 23) : "Prima data am incercat droguri la 13 ani printr-un prieten de la scoala. La inceput am “fumat” heroina timp de 4 luni, dupa care am inceput sa ma injectez. Am consumat 10 ani de zile. Dupa o luna de la primul contact cu drogurile am inceput sa consum zi de zi si chiar de 2-3 ori pe zi. Dupa 3 luni am inceput sa simt ca mi-e rau daca nu consum, ceea ce m-a fortat sa continui sa consum, indiferent daca vroiam sau nu. Din cauza drogurilor am intrerupt liceul. Am doar 9 clase terminate. Prietenii s-au distantat de mine si nu reuseam sa imi mentin locul de munca. Mi-am pierdut increderea în mine si in altii. De mai multe ori am fost plecat de-acasa pentru perioade scurte. Dupa ce s-au scurs astfel 10 ani am realizat ca nu facusem nimic in viata si mi s-a nascut dorinta de-a ma schimba. Astfel am ajuns la Centrul Teen Challenge. Aici recuperarea este foarte grea, pentru ca se studiaza mult. Pana sa vin la Teen Challenge nu am citit nici o carte. Aici trebuie sa citesc doua pe saptamana, plus Biblia in fiecare zi cate o ora. E greu! Este mult mai usor pentru tineri daca nu incearca niciodata droguri, indiferent de tipul de drog. Intotdeauna un drog mai slab te va conduce la unul mai tare, pana ajungi la varf, cand nu mai ai nici o scapare. Si inca un lucru: evitati anturajul cu baieti care consuma si nu cumva sa ii numiti “prieteni”, pentru ca dependenii de droguri nu au prieteni, ci doar persoane de care pot sa profite." sursa - www.rosaac.ro

Spune NU drogurile!

Just Smile 

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Scrie ce parere ai dar cu bun simt! Daca iti place subiectul, da si un Like, nu te costa nimic si recomanda blogul :).

Recomandari:

Arhiva blogului

 
Copyright (c) 2016 Bucuresti Live